Eerder vandaag heb ik mij voorgesteld in het introductie-gedeelte van het forum. Op aanraden van een mede-forumlid maak ik een nieuw draadje aan om geen verwarring te maken tussen de twee draden. Ik weet niet of ik in het goede gedeelte van het forum dit plaats omdat ik net nieuw ben.
Maar voor wie het nog niet weet: mijn (schuil)-naam is Melanie en diep van binnen meer vrouw dan man. Doordat ik hiermee zo worstel ben ik al een lange tijd mijzelf niet meer. Verdriet en grote emoties gaan hand in hand met elkaar samen. Hierdoor heb ik vaak slapeloze nachten en ben ik erg onrustig in mijn dagelijkse leven. Overdag op mijn werk raak ik soms emotioneel omdat deze gedachtes naar boven komen.
Het grootste probleem in mij zit het in het feit dat ik mijn gevoelens niet kan uitdrukken naar mijn directe familieleden. Ik ben ontzettend bang dat zij (mijn familieleden) mij niet zullen begrijpen. Ik ben dus geboren als man en ik ben bijna 40 jaar oud. (Auw, dat doet zeer
Wel ben ik intussen naar de huisarts geweest en die heeft mij doorverwezen naar poh-ggz. Dit was al een hele grote stap voor mij. Normaal gesproken kom ik namelijk niet veel in contact met mijn huisarts. Nu hoop ik dat ik door de poh-ggz (ook al de intake gehad) de moed kan krijgen om alles wel op een rij(tje) te zetten en het kan vertellen aan mijn familieleden.
Hebben jullie misschien tips en tricks hoe ik dit het beste kan aanpakken? Hoe vertel je op een rustige en eerlijke manier je verhaal dat je transgender gevoelens hebt zonder hen te kwetsen.