Wat iedereen hier al gezegd heeft, je moet samen op reis, die gendertransitie reis. je hele gezin maakt daar deel van uit. Hoe rot ook, je moet het je vrouw vertellen, vertel je gevoelens, maar sta ook open voor haar gevoelens.
Er is geen goed moment om er over te beginnen. Ze zag me in 1 van haar jurken op de bank zitten toen ze eerder dan verwacht thuis kwam. Toen moest ik wel.
Volgend jaar vieren we ons 25 jarig huwelijks feest. Ik wens jullie een fijne reis toe, en hopenlijk als jezelf, zoals je bent.
Uit de kast komen (als dat de juiste term is?)
-
Marica
- Voornaamwoorden: Hun / Henne
Re: Uit de kast komen (als dat de juiste term is?)
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ
-
Myrthe87
- Voornaamwoorden: zij/haar
Dank jullie wel voor alle reacties.
Een kleine update van mijn kant. Ik heb de afgelopen weken alle moed beetje voor beetje verzameld. En vandaag met een enorme steen in mn maag mijn gevoel gedeeld met mn vrouw.
Ze reageerde heel geëmotioneerd en het gevoel wat bij haar overheerste is dat ze het verschrikkelijk vind dat ik me al die tijd zo eenzaam heb gevoeld en dit alleen heb moeten dragen.
En ons hele leven samen flitst bij ons samen voorbij in gedachten.
Hoe moet ze mij nu zien, en ziet ze zichzelf wel samen in een relatie met een vrouw...
Ze heeft zoveel vragen, meer dan dat ik beantwoorden kan.
Maar gelukkig overheerst het gevoel voor ons beide dat we deze reis samen aan gaan. Voor ons en het gezin waar dit ook eindigen gaat.
Dus voor mij heerst nu vooral opluchting en het gevoel dat ik eindelijk uit de visueuse cirkel kan stappen en weer door kan met mn leven.
Dank jullie wel voor je eerlijke mening dat kan ik alleen maar waarderen.
Xx Myrthe
Een kleine update van mijn kant. Ik heb de afgelopen weken alle moed beetje voor beetje verzameld. En vandaag met een enorme steen in mn maag mijn gevoel gedeeld met mn vrouw.
Ze reageerde heel geëmotioneerd en het gevoel wat bij haar overheerste is dat ze het verschrikkelijk vind dat ik me al die tijd zo eenzaam heb gevoeld en dit alleen heb moeten dragen.
En ons hele leven samen flitst bij ons samen voorbij in gedachten.
Hoe moet ze mij nu zien, en ziet ze zichzelf wel samen in een relatie met een vrouw...
Ze heeft zoveel vragen, meer dan dat ik beantwoorden kan.
Maar gelukkig overheerst het gevoel voor ons beide dat we deze reis samen aan gaan. Voor ons en het gezin waar dit ook eindigen gaat.
Dus voor mij heerst nu vooral opluchting en het gevoel dat ik eindelijk uit de visueuse cirkel kan stappen en weer door kan met mn leven.
Dank jullie wel voor je eerlijke mening dat kan ik alleen maar waarderen.
Xx Myrthe
Wat zit er in de notendop?
Nieuw hier,
Eitje gebroken
Huisarts gesproken
Op de wachtlijst bij Psytrans
Laat aan het bloeien
Met 1 voet uit de "kast""
Nieuw hier,
Eitje gebroken
Huisarts gesproken
Laat aan het bloeien
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Blijf praten en geef haar de tijd om te wennen.
Irene
-
Marije
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Mooie stap! Gefeliciteerd. Omdat je al bij PsyTrans op de lijst staat kan het, vooral voor je vrouw, heel snel gaan. Pas daar een beetje mee op.
Mooie reis gewenst.
Mooie reis gewenst.
-
Sweet Kayleigh
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik heb deze week de intake gehad bij PsyTrans en heb gemerkt dat een sociaal netwerk en mensen die je steunen om je heen heel belangrijk is. Ik heb de intake vanaf 5 minuten samen met mijn vrouw gedaan wat heel erg op prijs werd gesteld. Ik heb inmiddels ook het verslag binnen en het behandelplan en zie daarin hoe nauwkeurig de mensen van mijn netwerk en die mij steunen beschreven is.
Ik heb ook al de volgende afspraak staan wat bewijst dat ze inderdaad snel doorpakken.
Ik zie op dit moment hoe mijn vrouw naast mij staat, hoe mijn kinderen reageren en hoe de rest van mijn omgeving reageert en kan maar een dingen zeggen:..... zorg dat je vrouw het zo snel mogelijk weet en een aantal vertrouwde mensen om je heen anders kom je bij Psytrans inderdaad niet ver.
Ik heb ook al de volgende afspraak staan wat bewijst dat ze inderdaad snel doorpakken.
Ik zie op dit moment hoe mijn vrouw naast mij staat, hoe mijn kinderen reageren en hoe de rest van mijn omgeving reageert en kan maar een dingen zeggen:..... zorg dat je vrouw het zo snel mogelijk weet en een aantal vertrouwde mensen om je heen anders kom je bij Psytrans inderdaad niet ver.
Jezelf zijn..is het mooiste cadeau dat je jezelf kunt geven:hbeat:
28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans
05-06-26 - Start behandeling PsyTrans
28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans
05-06-26 - Start behandeling PsyTrans
-
Myrthe87
- Voornaamwoorden: zij/haar
Een week na mijn coming out naar mijn vrouw. Wat een emotionele rollercoaster. We hebben hele intense gesprekken gevoerd deze week. Waar ik emotioneel 33 jaar voor nodig hebt gehad weet zij te raken in nog geen 48 uur tijd. Ik heb veel bewondering voor hoe ze hier mee omgaat en de vragen die ze me stelt en de emoties die ze me toont.
Ze steunt me onvoorwaardelijk in dit proces en is veel bezig met hoe we dit met onze omgeving moeten gaan delen.
Of onze relatie gaat standhouden als ik mezelf dadelijk als vrouw ga uiten dat weet ze nog niet. Daar is ze eerlijk over, en daar heeft ze rijd voor nodig. Maar ze probeert er open in te staan. We zijn in ieder geval in gesprek en voelen beide een hoop liefde voor elkaar.
We zijn nu bezig met een plannetje om de naaste familie en vrienden in te lichten. Het klinkt misschien cliche, maar ik ben zo opgelucht dat het er uit is nu. We kunnen nu hopelijk samen verder.
Bedankt allen voor de eerlijkheid en de steun die ik hier tot nu toe heb morgen ervaren
Ze steunt me onvoorwaardelijk in dit proces en is veel bezig met hoe we dit met onze omgeving moeten gaan delen.
Of onze relatie gaat standhouden als ik mezelf dadelijk als vrouw ga uiten dat weet ze nog niet. Daar is ze eerlijk over, en daar heeft ze rijd voor nodig. Maar ze probeert er open in te staan. We zijn in ieder geval in gesprek en voelen beide een hoop liefde voor elkaar.
We zijn nu bezig met een plannetje om de naaste familie en vrienden in te lichten. Het klinkt misschien cliche, maar ik ben zo opgelucht dat het er uit is nu. We kunnen nu hopelijk samen verder.
Bedankt allen voor de eerlijkheid en de steun die ik hier tot nu toe heb morgen ervaren
Wat zit er in de notendop?
Nieuw hier,
Eitje gebroken
Huisarts gesproken
Laat aan het bloeien
Nieuw hier,
Eitje gebroken
Huisarts gesproken
Laat aan het bloeien