Hij zit redelijk goed passend bij mij en ze kunnen zeker strakker zitten, maar ik weet niet of dit het ijdele modebeeld van de surfer is of dat het de 'functie' van de rashguard ook bevordert

Mijn vriend (ftm) heeft zelf een maat groter genomen, hij heeft 'm wel in de winkel kunnen halen en heeft toen twee maten geprobeert maar hij voelde zichzelf zekerder in de grotere maat maar als hij hem draagt is het nog steeds wel een passend shirt. Hij heeft normaal L in t-shirts enzo maar dus XL in de rashguard genomen. Ligt er eventueel ook aan hoe breed je borst is, ik heb daarmee meer geluk dan mijn vriend.
Echte goede pasvorm zou ik idealiter waarschijnlijk maat XS moeten hebben, dus in dat opzicht is mijne ook een maat te groot. Van de andere kant zou ik de lengte niet korter willen hebben.
Anders kijken of je van het merk shirt wat je wil hebben een maattabel kan vinden, volgens mij heb ik dat ook gedaan voor mijn shirt.
Hah en bedankt, ik heb ze wel, maar in de combinatie van hoe ik m'n kleren draag zie je er vaak vrij weinig van. ^^
Moet wel zeggen dat het shirt ook helpt, vandaar dat ik het een fijn shirt vind

hij benadrukt de 'mannelijke' lijn in het lichaam namelijk.