Zwemmen als Transman

Make-up, kleding, en zo voort
Kris

Re: Zwemmen als Transman

Bericht door Kris »

Bedankt voor je tips en foto's Nathan!
Gave rashguard!!! Zeker vet :3

Hoort zo'n ding niet strakker te zitten? O: (Bij jou misschien moeilijk omdat jij herenmaat S hebt of zelfs kleiner.)
Ik heb herenmaat L, valt zo'n rashguard nou ruimer of strakker?

(Dude jij lijkt totaal geen heupen te hebben, zo jaloers o.o D: !!!!!! ;))
boytomlife

Bericht door boytomlife »

Maat wat een gaaf shirt en idd, wat een jongenslijn heb jij!

Maareh maatje S heb je zei je? Bij mij wisselt het voor gewone shirts enorm, van xs tot heeeeel soms een m, maar meestal S, dus ik denk dat S dan wel prima zou zijn.
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Hij zit redelijk goed passend bij mij en ze kunnen zeker strakker zitten, maar ik weet niet of dit het ijdele modebeeld van de surfer is of dat het de 'functie' van de rashguard ook bevordert ;) Mijn vriend (ftm) heeft zelf een maat groter genomen, hij heeft 'm wel in de winkel kunnen halen en heeft toen twee maten geprobeert maar hij voelde zichzelf zekerder in de grotere maat maar als hij hem draagt is het nog steeds wel een passend shirt. Hij heeft normaal L in t-shirts enzo maar dus XL in de rashguard genomen. Ligt er eventueel ook aan hoe breed je borst is, ik heb daarmee meer geluk dan mijn vriend.

Echte goede pasvorm zou ik idealiter waarschijnlijk maat XS moeten hebben, dus in dat opzicht is mijne ook een maat te groot. Van de andere kant zou ik de lengte niet korter willen hebben.
Anders kijken of je van het merk shirt wat je wil hebben een maattabel kan vinden, volgens mij heb ik dat ook gedaan voor mijn shirt.

Hah en bedankt, ik heb ze wel, maar in de combinatie van hoe ik m'n kleren draag zie je er vaak vrij weinig van. ^^
Moet wel zeggen dat het shirt ook helpt, vandaar dat ik het een fijn shirt vind ;) hij benadrukt de 'mannelijke' lijn in het lichaam namelijk.
Harro

Bericht door Harro »

Herkenbaar probleem, ik ging zeker 2 keer per week zwemmen, maar de laatste maanden is dat geen optie. Ik zie mezelf echt niet meer in badpak. (ga je dan bijv ook je benen weer scheren, dat soort knelpunten)

weet iemand toevallig of er in zwembaden regels zijn: mag je met een shirt of iets dergelijks aan zwemmen?

En Nathan, mijn eerste gedachte bij jouw foto was inderdaad ook: wauw wat heeft die vent smalle heupen
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Regels zijn zwembad afhankelijk bij veel zwembaden wordt het niet goedgekeurd om met een shirt aan te zwemmen. Ik zie trouwens ook verschrikkelijk op tegen het zwemmen komende zomervakantie
Irene
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Veel zwembaden gaan volgens mij niet akkoord met het dragen van iets anders dan badkleding. Maar je hebt ook volledige zwempakken voor heren, dus in theorie zou het te regelen moeten zijn. Eventueel even een mailtje richting het zwembad waar je wil zwemmen, desnoods onder een andere naam als je daar onder een bepaalde naam een abonnement hebt of iets.
Mike

Bericht door Mike »

Zelf durf ik absoluut niet te gaan zwemmen. Voel me dan erg onconfortabel.
mick1984

Bericht door mick1984 »

dat surf shirt is idd gaaf.. mischien moet ik hem voor mijn vakantie in spanje maar hebben
Holden

Bericht door Holden »

Heb er zelf nog geen ervaring mee (was ook aan het denken hoe ik het deze zomer ga doen) maar ik denk dat ik wel wat nader die rashguard ga kijken. Maar het lijkt me niet heel fijn zitten met een binder er onder of zie ik dat verkeerd?

Heb maar heel snel naar de comments gekeken, maar heeft iemand ervaring met die bodysuits van Danae?
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Binder onder de rashguard zit voor mij prima.

Bedacht me net dat ik wel een kerel ken die ervaring heeft met het pak van Danae. Hij is nu al een tijd post-op maar toch. Hij heet Jonathan, woont in Leiden. Je kan 'm via Youtube vinden onder JJFanshawe. Hij zal zeker bereid zijn enige vragen te beantwoorden.