binders FTM

Make-up, kleding, en zo voort
MrLouis

Re: binders FTM

Bericht door MrLouis »

Fiegó schreef:Mijn zorgen waren voor niets die van mij zit ook als gegoten :P
Ik kan ademen, bewegen, zitten en eten, dat kon ik niet bij die van Danaë. Dat ding drukt mijn middenrif dicht als ik ging zitten, ik kon bijna niet ademen en hij sneed in mijn vel. Pfff wat een opluchting!!!! Ik ben echt zooo blij! Ik heb de 988 van Underworks. Het lijkt gewoon een hemd, maar dat is het niet :D
Dat is altijd fijn!
Waar heb je de jouwe vandaan dan? :)
Always Strive And Prosper
Figó

Bericht door Figó »

Van de site van Underworks. Ik had eerst heel veel reviews opgezocht en ik ben blij dat ik deze heb gekozen :P
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Paul

Bericht door Paul »

Stomme vraag misschien, maar hoe bereken je precies je borstomvang? Het gaat toch om de breedte van je ribbenkast (onder de boobs zeg maar)?
En hoe reken je dat om, want bij Underworks snap ik de maten niet echt. Ik neem aan dat M en L overeenkomen met de Europese maten (wat Anthony al eerder zei)
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Verschilt per website. Underworks bereken je door de maat onder de borst (boobs) te nemen + de 'grootste' maat (over de boobs). Optellen en dan door 2 delen. Dat gemiddelde is de maat bij Underworks geloof ik.

Andere vragen vaak enkel de grootste maat.

Edit. En dan natuurlijk omrekenen naar inches. ;)
En er wel opletten dat de maat per model kan verschillen. Ik geloof dat dit bij Underworks wel mervalt maar bij Lesloveboat zit er zeker verschil.
Martijn

Bericht door Martijn »

Ik heb een hemd gekocht bij de zeeman. Met sommige kleding kan ik die aan. Vind ik persoonlijk fijner zitten dat de binders. Kan weer ademhalen :P
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Venka

Bericht door Venka »

Martijn schreef: Kan weer ademhalen :P
Zit een binder dan zo strak,wat erg en benauwd en eng.
Martijn

Bericht door Martijn »

Aafke: Je merkt wel als je binder uit doet een soort van opluchting. Het is niet letterlijk dat het ademhalen lastiger gaat, maar toch is het een soort van verlichting. Kan het niet zo goed uitleggen :P
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

En een nieuwe binder merk je wel, paar weken terug naar school een nieuwe aan. Moest iets uit mijn kluis halen op de begane grond en zat op de 2e verdieping. Trappen af en op, toen ik weer terug kwam was ik wel echt buiten adem xD
EdwinJulian

Bericht door EdwinJulian »

Vraagje aan de al-lang-binder-dragende-mannen. Hoelang en hoe intensief moet je een binder dragen voor het borstweefsel beschadigd? Dan kan ik daar een beetje voor waken.
Sometimes I wish I was born a girl. I'd like make-up and pretty clothes, instead of just having this vagina :(
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Ik denk dat het nogal lastig te zeggen wanneer het gebeurt. Het zal per persoon verschillen en ook te maken hebben met de binder die je hebt en hoe strak die voor jou zit.

Mijn weefsel is nooit echt op en top geweest denk ik, aangezien ik alleen maar sport bh's droeg, maar 'op een dag' lag ik op mijn zij in bed en (om het niet te visueel te maken) opeens zag ik dat het anders was.. xD ;) Met zekerheid zal ik toen al een aantal maanden met een binder hebben gelopen, maar hoeveel precies, geen idee. Momenteel draag ik ongeveer 2 jaar intensief een binder, het zal vast allemaal nog wat erger zijn geworden, maar om eerlijk te zijn heb ik weinig echte verandering gemerkt sinds die 'openbaring' dat het toen (na die paar maanden) anders was.

De enige echte manier om het te voorkomen is niet binden lijkt mij.

Voor een idee hoe ik bind.
Eerste tijd begonnen met Danae. Op den duur standaard de strakkere witte van Danae of de korte én lange zwarte die ik had liggen. Ongeveer een jaar terug overgestapt op een klitteband model van Lesloveboat. Ik bind dagelijks maar draag de klitteband thuis vaak los en doe hem vast als ik de deur uitga, aangezien ik met een vest/overhemd los aan niet zo dysphorisch ben en ik het wel zo comfortabler vind zonder.. ;)