Terugblik op eerste diagnostische gesprek

Naidje

Terugblik op eerste diagnostische gesprek

Bericht door Naidje »

Afgelopen vrijdag ben ik bij het VUMC langsgeweest voor m’n eerste diagnostische gesprek met Dhr. Brand Coumou. Van tevoren was ik aardig nerveus, omdat ik nog niet zo gewend ben om als dame over straat te gaan, maar gelukkig wilde een goede vriendin van me wel mee om me te steunen.

Het gesprek zelf was nog niet echt heel diepgaand. Meer een introductie gesprek. Dr. Coumou heeft in detail uitgelegd wat ik van de diagnostische periode kan verwachten, en me opgedragen om mijn levensverhaal op papier te zetten. De rest van het gesprek heb ik het een en anders over mezelf verteld. Vooral over m’n opleiding en m’n stage, maar ook een en ander over m’n voorgeschiedenis wat psychologen en psychiaters betreft. Volgende keer zullen we er ongetwijfeld dieper op ingaan.

We hebben ook gelijk de volgende 4 afspraken alvast ingepland. Gezien mijn eerdere ervaring waar ik plots 2 maanden langer moest wachten toen ik op een dinsdag niet kon, heb ik nu maar onmiddellijk ja gezegd bij elke datum die ze noemden. Moest er maar eentje verschuiven omdat ik op die dag mijn diploma krijg. In ieder geval ben ik erg blij dat deze data nu vast staan.
Ik ben ook gelijk als Nadia in het dossier neergezet, wat ontzettend fijn voelt. Over het algemeen was het een goede en bemoedigende ervaring. Je weet natuurlijk nooit helemaal wat je kan verwachten, maar ik ben met een enorme glimlach weer naar huis gegaan. :)
alida

Re: Terugblik op eerste diagnostische gesprek

Bericht door alida »

Fijn dat het zo goed ging! En fijn zo'n vriendin die je steunt! :)
Veronica

Bericht door Veronica »

Goed dat het goed is gegaan :)

Maar hoe voelde het om als femme buiten te gaan? Of heb je het al eerder gedaan?
Afbeelding
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Gefeliciteerd! Het eerste gesprek is altijd een beetje anti-climax, he? We zien er zo naar uit, want het is zo'n eerste grote stap, maar als je daar eenmaal zit dan is het gewoon een gesprek dat nog niet eens zo diep gaat. En dan maar achteraf denken, waarom was ik nou zo zenuwachtig? :P

Ik heb trouwens ook Coumou. Aardige vent. Hij is ook seksuoloog, en dat is naar mijn inziens te merken. Verwacht veel vragen over je seksbeleving en orientatie. Natuurlijk weet ik niet of andere psychologen ook zo diep doorvragen hierover, dus misschien ligt het niet aan hem. Maar verder prima psycholoog die ook wel wat humor heeft.

Heb je trouwens volgens mij niet gezien vrijdag. Maar ik was ook rond 3 uur alweer weg.
Naidje

Bericht door Naidje »

@Veronica. Ik was al eens een keer eerder als dame naar buiten geweest, naar een Transvisie gespreksgroep. Het was best eng, omdat het allemaal nog een beetje onwennig aanvoelt. Ik had het idee dat iedereen me aan zat te staren, maar waarschijnlijk was dat helemaal niet zo. Gelukkig was m'n vriendin mee, zodat ik m'n aandacht op haar kon richten.

@Mr. X. Dankjewel! Ik ben het inmiddels gewend om over m'n seksleven te praten. M'n psycholoog bij PsyQ is ook seksuoloog.
Ik was er pas om 4 uur, dus we hebben elkaar inderdaad gemist.