Het gesprek zelf was nog niet echt heel diepgaand. Meer een introductie gesprek. Dr. Coumou heeft in detail uitgelegd wat ik van de diagnostische periode kan verwachten, en me opgedragen om mijn levensverhaal op papier te zetten. De rest van het gesprek heb ik het een en anders over mezelf verteld. Vooral over m’n opleiding en m’n stage, maar ook een en ander over m’n voorgeschiedenis wat psychologen en psychiaters betreft. Volgende keer zullen we er ongetwijfeld dieper op ingaan.
We hebben ook gelijk de volgende 4 afspraken alvast ingepland. Gezien mijn eerdere ervaring waar ik plots 2 maanden langer moest wachten toen ik op een dinsdag niet kon, heb ik nu maar onmiddellijk ja gezegd bij elke datum die ze noemden. Moest er maar eentje verschuiven omdat ik op die dag mijn diploma krijg. In ieder geval ben ik erg blij dat deze data nu vast staan.
Ik ben ook gelijk als Nadia in het dossier neergezet, wat ontzettend fijn voelt. Over het algemeen was het een goede en bemoedigende ervaring. Je weet natuurlijk nooit helemaal wat je kan verwachten, maar ik ben met een enorme glimlach weer naar huis gegaan.