hormonen, eten en gewicht.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Maria_G

Re: hormonen, eten en gewicht.

Bericht door Maria_G »

I eat a lot. Sometimes until it is not possible to consume more then I take a break and eat more.
Basically I am a fan of concept that people come to this world hungry and tired so they need to have good meals and a lot of rest :D

But now my wife started to fight my eating habits. I like those salads with mayonnaise, potatoes, eggs, ham. (rundvleessalade) My wife has a black list of unhealthy products and mayonnaise is on the top.
Also she limits amounts. I started to eat less.

My normal weight according to my height 196cm should be around 105kg. And it was before I started to take hormones.
Later - nothing much happened until I moved to Germany from UK and alcohol prices were so cheap comparing to UK. Then we started to drink regularly.
Sometimes a bottle of wine during a day or two, cocktails, beer, sangria. Then my weight increased up to 118 kg at one moment.
Now my wife found some liver problems and she is not making me company often. My weight dropped to around 113kg.

It seems that alcohol has very negative impact on the weight control. Next is life style. I used to work as field engineer and I needed to visit many sites, to go up down on ladders to take control measurements. Now I am sitting at my computer 90 percent of time...

Then probably hormones with a lot of eating and some drinking gained my weight around 8 percent during 15 years of HRT.
Robyn

Bericht door Robyn »

Ik blijf het toch vreemd vinden, zit nu 6 maanden aan de hrt (al 2 maanden geen enkele borstgroei meer gehad helaas, gebeurt niks). De eerste drie maanden kon ik vanalles eten en bleef redelijk op gewicht. Nu let ik sinds drie maanden op mijn voedselinname, en loop ik elke dag zo'n 10 kilometer (toch weer ong 640 kcal extra verbrand) maar ik val maar niks af :S ondanks het meer verbranden en gezonder eten.
Groetjes,
Robyn
Bregje

Bericht door Bregje »

Even los van de hormonen. At je eerder ook veel eiwitten? Veel eiwitten en dan vooral dierlijke eiwitten zijn volgens de voedselzandloper ook helemaal niet goed namelijk en zouden mogelijk ook je gewichtsverandering kunnen verklaren. Succes ermee!
Robyn

Bericht door Robyn »

ik dacht dat eiwitten juist wel goed waren en koolhydraten juist niet goed. eiwitten zouden over langere tijd een verzadigd gevoel moeten geven terwijl koolhydraten maar een korte tijd energie leveren en veel word opgeslagen in vet. ik eet wel regelmatig kipfilet en gekookte ham die rijk zijn aan eiwitten.
Groetjes,
Robyn
Veronica

Bericht door Veronica »

Mijn experimentje van eten werkt bij mij wel, snoepen vermijden maar verder gewoon alles normaal met mate eten, gewoon puur op de kcal kijken en niks anders.

(Zonder overdrijven, gewoon tussen de 1500 tot 2000kcal per dag eten)

Sinds dat ik begon (72,8kg) zit ik nu vrij stabiel op 67/67,5kg.

Geen idee of dat bij iemand anders zal werken, iedere lichaam is anders namelijk.
Afbeelding
Bregje

Bericht door Bregje »

Eiwitten zijn zeker goed maar je hebt er veel minder van nodig dan de meesten denken. Ik geloof de hoeveelheid vlees zo groot als het rondje tussen je duim en wijsvinger per dag. Regelmatig vegetarisch eten (afwisselen) is dus gezond. Teveel eiwit laat je dik worden. Voor de details moet je het boekje even eten. Koolhydraten krijgen we al helemaal veel te veel binnen...
Robyn

Bericht door Robyn »

Veronica schreef:Mijn experimentje van eten werkt bij mij wel, snoepen vermijden maar verder gewoon alles normaal met mate eten, gewoon puur op de kcal kijken en niks anders.

(Zonder overdrijven, gewoon tussen de 1500 tot 2000kcal per dag eten)

Sinds dat ik begon (72,8kg) zit ik nu vrij stabiel op 67/67,5kg.

Geen idee of dat bij iemand anders zal werken, iedere lichaam is anders namelijk.
Ik deed juist alles met mate, minder ongezond eten en meer bewegen. Maar t helpt niet (of de weegschaal is kapot)
Groetjes,
Robyn
Veronica

Bericht door Veronica »

Ik eet met mate, maar ik sport niet (wel overal naar toe lopen maar dat doe ik altijd).

Echter, broodje kroket of loempia uit de oven kan probleemloos, mitst het binnen die 2000kcal past, dat is het (niet dat ik iedere dag snacks eet) en daarnaast niet te veel fris, 0 tot 2 per dag en vooral thee voor de rest en weleens koffie natuurlijk (anders zit zo'n zombie in de ochtend op de bank...)

Met andere woorden, ik eet vrij gezond met mate en snacks alleen als het binnen de grens past.
Afbeelding
Robyn

Bericht door Robyn »

Ik drink helemaal geen frisdrank meer, alleen koffie en thee.
Groetjes,
Robyn
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

Misschien kun je beter helemaal ophouden met eten, val je gegarandeerd af ;)