Als het geloof het enige probleem was... maar dat is het niet, mensheid zelf is het probleem van iets niet accepteren, wie het ook, wat het ook is en wat de reden ook moge wezen.

Niet echt, juist in het westen doen ze onnodig moeilijk en ingewikkeld erover.FullMoonSynch schreef:Kort door de bocht en mist wat nuance, ja, maar daar komt het wel op neer.
Zo´n beetje 80% van het verhaal, sad but true maar inderdaad heeft een omgeving veel invloed op hoe mensen zijn.Alice schreef:Eigenlijk kun je heel simpeltjes stellen dat; gaat het in een land, leefomgeving, goed dan kan men zich veroorloven tolerant, welwillend, te zijn tegenover ‘anderen’.
Gaat het in een land, leefomgeving, slecht dan wordt er naar een zondebok gezocht waarop men zich kan afreageren en dat kan ieder zijn die maar iets afwijkt van het algemeen patroon. HOLEBI’s, Joden, Arabieren, Marsmannetjes etc..
Ik zou eigenlijk een documentje met bronnen over dit soort dingen moeten bijhouden. Voor de linkjes enzo, die heb ik er nu niet meer bij.FullMoonSynch schreef:Nee religie werkt niet echt mee maar is niet de hoofdrede. Het ingebakken genderisme komt nog helemaal uit de tijd van jagers en verzamelaars, waar de mannen(met meer spierkracht) aan jagen en verzamelen waren en de vrouwen vooral bij de grot bleven om op de kindjes te passen en grot-huis-grothuis-houdelijke taken te verrichten.. Dit plaatje zet zich nog steeds doodleuk voort, maar gelukkig is daar de laatste eeuw steeds meer verandering in gekomen, vooral in het westen.
Kort door de bocht en mist wat nuance, ja, maar daar komt het wel op neer.
Leuke link!FullMoonSynch schreef:
Toevallig liet m'n zus me gisteren een hele relevante comic daarover zien: http://everydayfeminism.com/2016/02/gen ... ts-us-all/