Voor mij is de reis pas "net" begonnen. Dan bedoel ik de realisatie en de acceptatie dat ik transgender ben. Sta op een wachtlijst voor hulp en ben actief mijn vrouwelijke ik aan het verkennen. Dat lukt de ene keer beter, dan de ander. Ik heb een jong gezin en ruimte maken voor Vivienne is soms lastig. Maar als ik dan de ruimte pak en dat wil ik steeds meer, voelt dat geweldig. Ik kijk naar mezelf, met de lange haren van mijn pruik die langs mijn gezicht vallen, en glimlach spontaan. Ik voel dat het klopt, ik voel dat ik mezelf kan zijn, ben. Alsof er puzzelstukjes op hun plaats vallen. Ik moet toegeven dat ik soms wat makkelijk ben met het transformatie proces, afhankelijk van de tijd die ik heb. Ook met lichte baard groei klikt het spiegelbeeld nog steeds
Dat gezegd hebbende moet ik toegeven dat ik mij niet kan herinneren van mijn vroege jeugd dat er specifieke transgevoelens waren. Maar er zijn wel dingen, emotionele gebeurtenissen en gedragingen van mezelf die ik nu in een ander licht bekijk. Ook heb ik een pittige jeugd gehad vanwege diverse zware operaties en veel ziekenhuis bezoeken, ik ben geboren met Schisis. Het kwam bij mij ook pas jaren later naar boven drijven, het begon met nagellak
Maar als ik dan antwoord mag geven op de vraag: Trans-zijn...hoe voelt dat nu? Nou absoluut geweldig!, dat spiegel moment, de benen over elkaar gevouwen onder een rok, op hoge hakken lopen als een diva en mijn nagels horen tikken op het toetsenbord terwijl ik dit tik. Dat gevoel, die klik in mijn hoofd, van ja dit klopt. Dit ben ik. Op dat moment verdwijnen voor mij alle zorgen als sneeuw voor de zon. Oh en dat het vrouw zijn gevoel niet meer weg gaat als ik mijzelf presenteer als man, zoals ik altijd heb gedaan. Dat zegt voor mij eigenlijk al genoeg.
Mijn vraag aan jullie: Waar krijg jij dat gevoel bij?
Oh en iedereen de beste wensen!!!
groetjes
Vivienne